Långt ner, i dem mörka djupen av Platengymnasiet, gömmer sig ett hemligt våningsplan känt som D100.
Många har försökt utreda hemligheterna och sprida sanningen, men endast ett fåtal människor har kommit ut med livet i behåll...
Alhaalla, Platen Gymnasiumin pimeissä syvyyksissä, kätkeytyy salainen kerros, joka tunnetaan nimellä D100.
Monet ovat yrittäneet tutkia salaisuuksia ja levittää totuutta, mutta vain harvat ovat selvinneet hengissä...
Tack vare annonyma källor som läckt dessa ritningar till D100 kan vi få en tydlig överblick över det hela. Vi har även markerat några nyckelpunkter som förklaras nedan:
1) Ifrån trappan lokaliserad vid teknikhörnet finner vi entrén ner till D100, vilket är varifrån resan kan påbörjas på riktigt.
1) Ingången. Trappen är entrén ner till D100, härifrån kan resan börja på riktigt.
2) Det första rummet man anländer till, det aggerar som lobby för många andra viktiga platser. Man finner även en uråldrig TV-apparat med tillhörande barnprograms-kassetter.
2) Lobbyn. Det första rummet man anländer till, och leder till många andra viktiga platser. Dekorerat med enbart en uråldrig TV-apparat.
3) Det kanske viktigaste rummet på hela våningsplanet, nämnligen där vi finner Firre G Maskinen™. Ett tillsynes vanligt rum har ett mystiskt galler som förhindrar besökare från att fortsätta. Varför ska ingen nå längre in i rummet? Jo, för att beskydda Platengymnasiets stolthet; källan till all fiskgratäng, Firre G Maskinen™!
3) Firre G Maskineriet™. Det viktigaste rummet, nämnligen där vi finner Firre G Maskinen™. Byggt för endast ett syfte, att beskydda Platengymnasiets stolthet; källan till all fiskgratäng, Firre G Maskinen™!
4) Ett högst underligt litet utrymme. Enbart en trång gång och tre lådor sand, därav namnet Sandrummet. Enligt rykten ska avgångna elever ligga begravda här och personal lämnar ofta sina barn här för att leka som en täckmantel.
4) Sandrummet. Ett underligt utrymme. Enbart en trång gång och tre lådor sand. Rykten säger att avgångna elever ligga begravda här och barn till personal lämnas här för att leka om dagarna.
5) En liten mellanakt men med en viktig ledtråd i, en säng som enligt rykten ska tillhöra den äldsta och visaste i teknikarbetslaget.
5) Den Vises Sovrum. En mellanakt med en viktig tillgång i, en säng tillhörande den äldsta och visaste i teknik-arbetslaget.
6) Salen av Uråldriga Reliker, fylld med burar och gammalt arvegods. Längst in hittar man även datorer som används för att utvinna bitcoin sedan tidigt 1980-tal. Finns också en darttavla om man skulle få lite tråkigt.
6) Salen av Uråldriga Reliker. Fylld med burar, gammalt arvegods och datorer som utvunnit bitcoin sedan tidigt 80-tal.
7) Ingen vet säkert vad som finns bakom dörren in till punkt 7, men enligt säkra källor ska det leda till Ungdomens källa. Tyvärr finns inga bevis för att säkerställa detta.
7) Okänt inehåll. Ingen vet säkert vad som finns bakom dörren, men vissa påstår det leda till Ungdomens källa. Tyvärr saknas yttliga bevis för detta.
Anonyymien lähteiden ansiosta, jotka ovat vuotaneet nämä D100:n suunnitelmat, voimme saada selkeän yleiskuvan koko asiasta. Olemme myös korostaneet joitakin keskeisiä kohtia, jotka selitetään alla:
1) Teknologian kulman portaista löydämme sisäänkäynnin alas D100:lle, josta matka voi todella alkaa.
2) Ensimmäinen huone, johon saavut, toimii aulana monille muille tärkeille paikoille. Löydät myös vanhan television ja siihen liittyvät lastenohjelmakasetit.
3) Ehkä tärkein huone koko kerroksessa, nimittäin Kalagratiini Kone™. Näennäisesti tavallisessa huoneessa on salaperäinen ritilä, joka estää vierailijoita pääsemästä eteenpäin. Miksi kukaan ei saisi kurota pidemmälle huoneeseen? Kyllä, Platengymnasietin ylpeyden suojelemiseksi; kaiken kalagratiinin lähde, Firre G Machine™!
4) Outo pieni tila. Vain kapea käytävä ja kolme hiekkalaatikkoa, josta nimi Sandrummet. Huhujen mukaan tänne haudataan lähteneet opiskelijat ja henkilökunta jättää usein lapsensa tänne leikkiä peitteenä.
5) Pieni välipala, mutta siinä tärkeä vihje, sänky, jonka kuuluisi huhujen mukaan kuulua teknisen työryhmän vanhimmille ja viisaimmille.
6) Muinaisten jäänteiden sali, täynnä häkkejä ja vanhoja perintöesineitä. Sisältä löydät myös tietokoneita, joita on käytetty bitcoinien louhimiseen 1980-luvun alusta lähtien. Siellä on myös tikkataulu, jos kyllästyt.
7) Kukaan ei tiedä varmasti, mitä on pisteen seitsemän oven takana, mutta luotettavien lähteiden mukaan sen pitäisi johtaa Nuorten lähteelle. Valitettavasti ei ole todisteita tämän varmistamiseksi.